Wednesday, February 24, 2010

Result owh Result~~

assalamualaikum~~
dah banyak sangat spekulasi pasal tarikh keluar result..
argh pening kepala aku..
susah2 tak payah keluar la wahai resultku!!
kita ramai2 pergi maktab buat reunion, tanpa result!!
kan best??
hahaha

bagi aku,
tak kisah la bila dia nak keluar
yang penting Result aku okay!
tapi kalau bleh kan Result,
kau keluar je 30 februari..
kan senang??

topik hangat
Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia diumumkan 30 februari!!
24 feb, dead river- Semua pelajar tingkatan 5 tahun 2009 terkejut dengan apa yang baru sahaja diumukan.. Adakah benar keputusan mereka akan diumukan 30 februari?? Bagi pelajar-pelajar cemerlang, mereka merasa tidak sabar-sabar untuk mengetahui keputusan mereka.. Tetapi bagi para pelajar lain mereka menganggap berita ini ialah berita yang tidak mengembirakan.. Hal ini kerana keputusan mereka yang entah baik atau tidak akan diumukan tidak lama lagi!! Tetapi persoalannya disini, adakah tarikh tersebut wujud?? Bulan Februari hanya mempunyai 28 hari dan pada tahun lompat 29 hari!! Maka, 30 Februari tidak wujud!! Apa akan jadi pada keputusan mereka?? Sama-sama kita nantikan...


haha..
itulah yg akan terjadi kalau aku
menteri pelajaran..
hancur dunia..
wakaka~

tapi sebenarnye pada entry nie,
aku nak ceritakn pasal Ex-Result aku..

pada 2 tahun lalu,
Result PMR aku diumumkan..
memang minggu tu aku risau sangat..
selalu nangis!!
haha

sebab aku tak study lansung!!
mase form 1 and form 2,

aku skema, bile nk exam je, 
buku mesti sentiasa kat sebelah..
masuk form 3 aku jadi jahat!!
buku malas nak bukak..

hmework tak buat..
pmr pon tak ready..
masa tu mmg takut ngn Resultku yg ini..


hari result tu mcm biasa okay je..
aq contact kwn aq, tanye bile diorg gi skola..
lbih kurang kul 10, mak aku tepon..
(mak aku kerani kt skola aku)
adik aku angkat..
tetibe dia kate aku dpt 8a!!
(nada mengejek)
4 sure la aku igt dia memain..
then ayah aku jawab call tu..
ayah aku kate kt aku,
aku dpt 4a.. ;(
seday gak la..
mmg aq rase 4a pon x pe la..
ayah aku pon antar gi skola naik moto cam biasa~


tibe kat skola,
bile jumpe kengkawan, 
diorg semua gementar, nervous n mcm2 la..
tp aku rileks je..
sbb aku dh tau Result aku la!!
aku pon tenangkn diorg sambil ckp Resultku 4a je..



mase beratur nk amik slip..
tetibe mak aku dtg..
ckp,"tahniah long, dpt 8 a!"
hah??
dlm hati aku,
"gile ke ape??"
aq pon ckp,
"bkan 4a ke??"


bile dh dpt slip Result baru aku pcaya..
tapi kan aku rasa mesin tu silap la weyh..
aku dah la tak belajar elok2..
tak buat revision pon..
bile dh blik umah pon aku nangis lagi..
bkan nangis gembira, tp seday nye
tak tau la nape..


tu la ceritenya 2 thun lepas..
rasa nervous tu aku tak rasa sangat~
lagipn mase tu aku redha je~
sbb x usaha..
tapi thun nie lain cerita..
sbb aku dh usaha..
cume bio je la..
kurang ksempatan sikit..

yg pasti mummy suro balik maktab next week!!
amik result..
itulah komen mummy kt facebook budak2 nie..
scary~~ psl Result..
suke!!! psl dpt jumpe diorg yg kurindu!!
wakaka~~


p/s: kaunselor skola lain pon ade mngatakan hal yg same kat facebook..
1,2,or 3 march nie bley dtg skola amik result..
siap suro pkai kemas2 lagi..

No comments: