Thursday, April 29, 2010

aM i lOOk olDer??

assalamualaikum..
 dear diary..

hmm.. title nie kire pelik sikit kot.. tp nape owg igt aku tua.. nie bukti2 aku nk bg..
1. akk mase gunting rambut..
mase aku bwk umairah, kazen aku gi gunting rambut.. tertibe akk sblah aku tanye.. ''anak ke adik?".. yaAllah, time tu aku rase tua sgt.. mane taknye.. umairah tu 8 thun!! aku br 18 thun, dh boleh ade ank 8 thun?? wa~ ter0r2.. ahaha.. giler ar.. tua sgt ea aku nie?? pastu bile borak2.. rupe2nye akak tu kakak ipar khalifah nabilah, roomate aku mase form4..  kecik dunia nie.. memang kecik.. tapi still wondering, aku nie nmpak tua ea?? mungkin lagi sesaui gune perkataan nmpak matured kot.. x ngaku dh tua.. hehe..


2. brother photostat..
okay ade skali tu aku gi teman makcik aku gi satu blok kerajaan nie.. tmpat nie mmg ar utk photostat, amik gambar n jual mknn2 ringan.. then makcik aku bg aku 20sen photostat ic dia 2 keping.. okay aku tolong..
dtg2 je bro tu tanye, '' nak ape kak??''.. otak aku pon ligat bfikir.. jap2.. bro dpn aku nie mcm 20++ tp panggil aku akk.. giler ke ape?? tp mls nk pjg2kn crite aku ckp je ar nk photostat.. mase nk bg 20 sen tu dia pandang aku muke blur n ckp '' 60 sen kak!"".. giler mahal.. aku plak gi pandai sgt x bwk wallet.. satu sen pon aku x bwk.. tpakse ar tebalkn muke.. ckp kt dia, '' sekejap ea".. the rest is history.. tp pas insiden tu, aku tpakse gi kedai tu lagi pd hari yg lain.. kali nie aku x pkai t-shirt muslimah yg paras lutot mcm aku pkai ari tu.. bro yg same jgk panggil aku adik plak.. peoples.. always judge the book by it's cover.. susah nk phm..


3. jiran aku..
mcm biase ar, geng ibu2 suke bkumpul waktu petang wat mesyuarat sendiri.. kadang aku join je ar sbb ade baby jgak.. comel.. aqil name dia.. time tu ar nk pegang2 dia.. haha.. skali tu cik zai, jiran aku ckp, ''along dh boleh jadi mcm mak owg dah''.. sbb name aku pjg sgt, panggilan along tu dh tbawak2 smpai kluar rumah.. ops! skali lagi aku kene... mak owg?? wau~ advanced.. haha..dh nasib.. ape boleh buat.. x pe ar.. aku dh nampak begitu matured kn ape bley buat..

tapi nie pendapat aku sendiri..
okay.. aku baru 17 thun ++.. blom masuk 18 thun lagi.. n pjalanan hidup aku maseh pjg.. study pon aku byk main2.. lom masuk tahap serius lagi.. tu br study.. alam2 lain lom lagi.. nk ckp psl alam lagi satu nie maybe aku lampi sikit.. tp aku tau la jgak sikit.. tp alam nie lambat lg nak tempuh.. mr right pon x jumpe lagi.. klu dh jumpe mr right pon, mungkin x perasan lg kot.. haha.. tp scary bile berbicare psl alam lg satu nie..sjak bile ayat skema smacam nie.. mane tak nye, kes dera isteri sane-sini.. kes dera ank la.. tu x masuk lagi kes buang ank yg dh mlambak skrang.. yaAllah hai.. sedih btol bile tgok baby tu kene buang cam makanan yg dh x lrat lagi nk masuk mulut je.. baby tu kn x bdosa.. sape suro bzina klu x sanggup ade baby.. klu nk sgt pon, kawen je ar. kn senang.. tp eee.. baby tu kn putih lagi.. yg bdosa tu mak bapak diorg.. skrang nie dh ilang sgt pertimbangn dh mgalahkn haiwan... even haiwan pon syg ank2 dia.. aku igt lgi ari tu.. ade seekor kucing branak bhampirn ngn umah aku.. bile ank2 dia hilang.. duk tunggu je dpan umah aku, mengeow x abis2.. seday btol aku tgok.. tp owg kite, sesenang je buang ank diorg.. ops.. dh start melalut.. balik pade crite aku.. actually rasenye lagi best kot klu alam yg scary nie x yah pikir.. sbb jodoh di tgn tuhan.. dh tertulis dh pon sape kan.. so let it be..huh? mmg ar bab2 love nie aku x tau.. sng crite x de experience.. tp klu fall in love lpas kawen lagi best tak?? cam parents aku.. ngee~ tp zmn skrang susah sikit kan.. aku pon x brape nk sure psl pilihn parents aku nanti.. huh? melalut lg.. meraputism betol..

okay2..  dh bab2 nie malas nk sentuh2.. lain kali klu trase nk tulis lagi, baru tulis.. dh melalot ntah ape2 dh nie.. x igt dunia tol..

p/s: dh lame nk tulis entry nie.. tp x sempat2.. bile dh tulis x boleh bhenti.. sorry pembace2.. ade owg ke nk tau personal life aku ni?? ape2 je la.. panjang nie entry nie.. sape2 yg dh bace smpai bwh nie.. aku ucapkn thanks for reading.. caring tol korang.. sesape yg x bace tu, for sure x prasan kn?? hehe.. bile rabie dh lame x tulis entry.. byk sungguh idea myinggah sampai melalut jadinye.. huh..


n bab2 cinte nie aku br terbace kt blog sorang senior nie..
tentang cinte...



No comments: