Thursday, May 13, 2010

beRbeZa..

assalamualaikum..
 dear diary,

hmm.. dalam entry kali ini, just aku nak beritahu yg aku, rabiatul dan aku, Rabiatuladawiyah binti Ismail adalah amat berbeza.. yang dimaksud kan rabiatul adalah diri dalam alam maya ini.. memang pelik pon entry nie.. tapi itulah aku..

kat alam maya nie, aku, rabiatul sesuke hati je nak cakap apa yang aku suka dan buat kepala sendiri.. n rasenye mungkin banyak yg terluka sebab tu... sangat2 mintak maaf.. tapi klu di alam sebenar, tak de maknenye aku nak cakap ape yg aku fikir.. berani la pulak kan? sebab utama nye, lack of confident.. haha... tapi bile di alam maya, senang je.. ye la orang tak nampak kite kan.. so orang tak de la judge the book by it's cover.. so aku jadi berani.. even dgan org tak kenal pon, selambe badak je aku ckp ape yg aku nak ckp... mesti ade org terluka kan?? tp tak salah utk terus-terang kan? mmg dah lama sgt nk wat camnie, buat sesuke hati aku.. cam tulis entry nie la.. sape nk marah, nie blog aku, suke hati aku ar, nak tulis ape pon.. tapi kite still ade limit.. n aku tak nak ar jadi macam penjenayah siber..

ops.. merepek sudah.. okay2.. just kat entry nie,nak cakap yg RABIATULADAWIYAH BINTI ISMAIL amat berbeza dgn RABIATUL... aku tak sebaik yg disangka, tak sejahat yg disangka, tak seperti yg disangka... maybe ade la org2 yg kenal sape sebenarnye aku.. tp sbnarnye aku pon tak knal sgt dgn diri sendiri.. maybe org2 yg btol2 rapat ngn aku tau siape aku...entahla

wujudnye entry yg merapu n entah ape2 ntah nie ialah bile ade org tegur aku suro jaga akhlak.. wa~ hebat btol ayat dia.. terpukul sungguh.. teruk sgt ke aku nie di alam maya?? masyaAllah.. tontabikk..tapi dekat alam maya je aku rase sebebas tu.. the word of freedom..mule dh bermuhasabah diri.. entahlah..

err... ape nie?? ape m0tif entry nie?? merepek sungguh.. ayat pon tunggang terbalik.. tp ade satu tujuan.. aku berbeza di dua alam, alam maya dan alam realiti.. sungguh..

p/s: entry jenis ape ntah nie.. n bile bace2 balik entry dulu.. kelakar la.. yg paling kelakar psl yg LEMBIK2 tu.. jelas terasa ......... err... argh.. bace je la entry tu baru tau..

No comments: