Monday, June 14, 2010

rabie yg byk ckp..

assalamualaikum..
 dear diary,


 hehe.. tajuk entry nie, sbnarnye.. sbnarnye.. sbnarnye mrupekn kate2 slh sorg group mate aku.. bdak r3 jgak.. nk sng igt name nie.. dia pon gelar, rabie yg byk ckp.. serius memang aku byk cakap.. mcm mane nk stop ha? klu x cakap, rase mcm... mcm.. kosong.. x lengkap.. klu bosan je mesti nk ckp.. klu bosan duk bilik sorg2.. msti aku merayau.. lepak bilik org ke.. tgok tv ker.. tp bcakap je yg buat aku x bosan.. ade org kate..


"kadang-kadang lebih baik diam dari berkata-kata, dan lebih baik berkata-kata sesuatu yang baik daripada diam" 

tapi dalam kes aku nieyh. haish.. susah ar.. sbb mesti nk cakap kalau ade org.. sian giler kt orang sekeliling aku nieyh.. haila.. mcm mane nak buat nieyh??  tu yang aku boleh kenal lebih separuh drpd groupmate aku dlm mase yg singkat.. ha3.. of course ar diorg pon knal aku.. sbg rabie yg byk cakap.. hehe..

hmm.. sejarah aku mule byk cakap bermula di sini..
mase form1 sampai form 3.. muke aku nieyh, muka pendiam.. klu bcakap pon, dgn geng2 je.. sbb nye aku less confident. masuk je form 4, aku pindah skola.. then aku jadi ALK(ahli lembaga koperasi).. time nieyh, aku byk bina semangat.. lantak ar ape org nk kate.. janji aku jadi diri aku sendiri.. so time nie ar aku ade confident dlm diri.. sesuke ati aku je nak tegur sape2.. tp x de ar peramah sgt.. okay2 je ar.. then sejak nie ar, aku ade hobi baru.. bercakap.. haish.. -_-"

yup, this is me.. rabie yg byk cakap.. mcm mane nk berkurangkn bercakap?? nanti byk dosa kalau asyik cakap je kan? so try ar kurengkn bcakap.. kalau nk bhenti bcakap mmg ar susah.. lain ar klu tgh pikir something.. masalahnye.. kalau nk fikir2, nanti lame2 jadi berangan.. n aku x suke berangan.. lazimnye ape yg aku angan2kan mesti x mjadi kenyataan.. so malas nk berangan.. kalau bfikir pon bkannye kite boleh kawal otak kite ape yg kite nk fikir.. kadang2 mnerawang ke tmpat lain.. susah ar..

p/s: bkan ke lbih baik jadi diri sendiri drpd mnjadi hipokrit?? tapi aku akn try jugak nk mgurangkn bcakap.. bcakap byk2 tak elok.. dsebabkn aku byk ckap ar, aku x bley idup tanpe blog.. ceh.. hiperbola btol.. sekian crite yg merapu pd hari nie.. hari nie 2 rejab. we~

aku tjumpe gamba nieyh tadi..
rase mcm smart plak..
nk tanye pndapat sesape yg bace, 
APE YG KORG FIKIR PSL GAMBAR NIE??

No comments: