Saturday, October 30, 2010

family or diri sendiri??

assalamualaikum..
 dear diary,






ahaha.. aku dah balik.. hehe.. maksud aku.. aku dah tekad.. nak jadi macam rabiatul yang dulu.. macam lordzara jugak.. manusia beku.. who cares? haha.. tapi aku ngaku aku manusia..selalu buat salah.. kadang-kadang aku terlepas marah jugak.. aku bukan manusia yang amat hebat tak pernah marah orang.. okay, stop it.. cukup la aku dah tekad nak jadi manusia yang happy dengan cara tersendiri.. hehe..


ini dia.. dari formspring.. "family or diri sendiri?" bagi aku.. of course la family.. even aku study dalam course sekarang nie pon atas ikut nasihat family.. kalau ikut diri sendiri, aku dah lame terperuk kat bawah ketiak member.. ahaha.. terbalik pulak.. selalunya bawah ketiak mak.. tapi sebenarnye depends gak kan.. atas aspek ape..


then, datang pula soalan kedua.. " dr aspek hati n perasaan.. haha".. yang amat aku tak paham di sini.. perlu ke ketawa.. serta-merta aku ketawa dulu sebelum jawab persoalan dia atas.. haha.. entah siapa la yang nak ambil berat sangat soal hati n perasaaan aku kalau bukan kawan-kawan aku.. so dengan mudahnye aku mjawab tak tahu.. sebab aku tak pernah lagi berhadapan dengan situasi macam nie.. perlu ke aku fikir sekarang? tak kan.. aku masih muda.. cheewah..




tapi sebenarnye.. dulu.. aku pernah terfikir.. boleh tak kalau  aku jadi macam mak ayah aku je.. diorang fall in love lepas kawin ape.. jodoh yang ditentukan oleh ibu bapa.. paling penting kan restu... so, aku nak sangat kalau mak ayah aku yang carikan untuk aku soal jodoh.. erk, kalau aku nie, ape sangat la yang aku tau.. haha.. mereka lagi makan garam daripada aku.. tapi aku makan gula-gula dulu boleh? hehe.. jauh di sudut hati, memang aku nak jodoh pilihan ibu bapa.. tapi kalau aku yang terjumpa jodoh aku sebelum orang tua aku tak pe jugak kan? hehe.. tapi insyaALLAH, aku tak nak bercinta.. ianya sesuatu yang menakutkan.. maksud aku bercinta sebelum kahwin amat menakutkan.. 


aku ade ajukan soalan ini selepas aku bertanye pada kawan.. yup, dia yang nasihatkan aku... FAMILY.. hehe.. so soalan yang entah sape-sape atau makhluk asing mane yang ajukan pasal family or diri sendiri.. aku akan jawab family.. tapi tengok jugak la.. kalau family OK tapi aku KO.. tak jalan jugak kan? biar ar aku OK, family pon OK.. baru la aA+bB = aman+bahagia.. hehe.. tiru hlovate plak.. 


p/s: ini jawapan bagi soalan di atas wahai misteri.. muahaha.. sebenarnye, yang aku tak puas hati dengan formspring, kenape orang boleh tanye tanpa name.. tak best.. lagi-lagi soalan cepu mas macam yang aku dapat nieyh.. nak tau jugak sape.. mood: tak puas hati.. 

No comments: