Thursday, November 4, 2010

o.O

assalamualaikum..
 dear diary,

aha.. di sebalik ketidak puas hatian terhadap dunia yang semakin kejam.. aku semakin tenggelam dalam menggunakan waktu.. ye, waktu.. argh!! tidak.. aku tenggelam dalam dunia seni..

jage-jage!! >.<
aku bukanlah mereka yang arif pasal seni.. malahan aku cume belajar pendidikan seni setakat di sekolah rendah hinggalah tingkatan tiga.. wah! bangga sungguh tatkala melihat hasil seniku dipaparkan di belakang kelas ketika umurku menginjak 11 tahun.. haha.. ceh.. menganyam je kot.. agaga.. tapi aku masih ingat di saat kertas lukisanku tidak dipulangkan oleh cikgu seni.. cikgu!! saya tahu cikgu kawan lama ayah saya.. tapi boleh pulangkan balik tak kertas lukisan yang terbaik pernah saya hasilkan.. mickey mouse kot. dgn latar belakang yang lawa.. puji diri sndiri..perasan btol.. haha..tp sememangnya itu hasil tanganku sndiri.. amat sedih bile tidak diberi kembali di saat mereka mendapat hasil kerja mereka kembali..

dengan tanganku yang keras ini jugaklah cikgu jufri terpakse mengajarku melukis secara personal.. dia datang kat tempat aku.. dan..
"kalau nak melukis ke mewarna ke, janganlah pegang berus tu kuat sangat.. awak buat perlahan-lahan je.. jangan tekan sangat.. "
mase tu dalam hati aku, nak je aku jerit..
"cikgu tangan saya tangan kayu la! memang saya tak pandai melukis.."
argh!! tapi ade satu insiden bile time ujian aku tercampurkan warna menjadi sangat pelik.. dan bile banyak mase dihabiskan untuk menghasilkan warna, mase untuk mecetak semakin berkurang.. al-maklumlah.. zaman mencetak-cetak gune sayur tu.. haha.. mase tu gerenti markah paling rendah antara member-member.. tapi rupenya.. hehe.. trima kasih cikgu.. saya dah gune macam cikgu cakap tu.. saya membenarkan berus saya menari ballet atas kertas tu.. haha.. 

RAKANku pasti mampu hasilkan lukisan sehebat ini.. haha..
tapi ade seorang nie.. masyaALLAH.. lukisan dia.. amat marvellous!! dia seorang pelajar perempuan.. china.  lukisan dia macam dilukis oleh pelukis profesional.. selalu sahaja kami mengeremuninya bile dia mule mlukis.. bahkan cikgu-cikgu turut kagum dgn lukisannya... rupe-rupenya dia pergi tusyen.. hmm.. teringin menjadi seperti dia.. tapi disebabkan dulu zaman kanak-kanak..terpengaruh la dengan member.. member yang tak berjiwa seni.. so ter'effect' la jugak... tapi sebenarnya, aku la antara manusia yang tertunggu kelas lukisan.. ahaha..

tu di sebuah sekolah menengah jenis kebangsaan.. pelajar cina yang amat pintar malah amat pandai melukis.. jelous akan kamu, Teo Sin Wee.. bajet macam dia bace je blog aku.. hehe.. bile tukar sekolah pulak, adeyh.. aku amik subjek tambahan untuk SPM ialah Tasawwur.. haha.. giler kentang!!! maklumlah kononnya nak dapat sangat A yg banyak.. mase form 4 la.. nak amik subjek tambahan pon still ikut member.. haish.. at last, gugur tasawwur time form 5.. terasa memenatkan otak plak dgn fakta-fakta yg perlu dihafal..

sekarang. rase rugi plak tak amik seni dulu.. haha.. it's okay. nak buat macam mane.. crite pasal seni sebenarnye aku terjumpa blog seorg senior yang amat berjiwa seni.. walaupon bekas pelajar aliran sains.. tapi sekarang menceburi bidang seni!!! muahaha.. mantap.. ni pic2 lame dia yang aku rembat mase aku form 4 lagi.. ngee~ 

balik maktab!!

di surau an-nur~

time nie aku baru form 4.. so ingatkan senior batch 07/08.. rupenye senior yang tak pernah kutemui di situ.. ape-ape pon artwork dia best.. haha.. eh, terpuji plak.. 

ini dia [blognye].. dari situ aku teroka-teroka aku jumpe artwork2 nye di [sini] dan [sini].. mau aku tengok semua artwork.. malah ku jejaki sampai ke [mukebukunya].. dari situ baru ku ketahui bahwa dialah senior kepada seniorku.. ahaha.. ketinggalan zaman ar, rabia.. ape-ape pun aku masih berjiwa seni walaupon tidak sebesar mereka-mereka.. aku amat sukekan warna! lala~



p/s: walaupon pelbagai masalah menimpa senyum itu masih satu kejawiban!! haha.. kata-kata di bawah dipetik dari blog [lordzara].. harap maaf..
"We smile not because everything is fine. But everything is fine because we smile. "
tibe-tibe aku rase aku seorang STALKER yang amat hebat.. err? 

No comments: