Monday, May 3, 2010

matrix versus uitm..

assalamualaikum..
 dear diary,

hmm.. alhamdullilah sbnarnye dpt double offer.. bkan senang nk dpt kot..tp mase first2 dpt kmj, kolej matrikulasi johor.. takut gak.. tapi tanamkan jugak rase chenta pada mtarik.. walaupon kak ainul, senior mase kt skola dulu kate nk masuk matrik pikir betol2.. tough.. then bermula la bibit2 pcintaan ngn matriks.. rupe2nye ramai member2 skola lame dpt kmj jugak.. hepi giler sbb bakal bjumpe stlh beberape bulan x jumpe.. tak sabar nk tunggu 10 mei tu..

ku sangke panas hingga ke petang, rupa2nya hujan di tengah hari..ptut ke gune peribahasa nie?? lagi sminggu nk masuk matrik.. result upu kluar.. aku dilamar plak uitm..asasi kejuteraan.. 23 mei nie daftar.. first2.. bile dpt tau tu aku ckp, ' giler ar.. mcm mane nie??'..then aku trus wat solat istkhrah.. smpat surf internet jap psl solat nie.. hehe. then aku wat, trus tido..

esoknye.. aku rase cam better amik uitm.. walaupon dh angau ngn kmj.. tp bile pikir2 balik... u je la... lbih tjamin.. lagipon klu kmj aku nk amik sc fizikal jgk.. lastly engineering gak.. u je la.. n makcik aku pon tepon suro trime je uitm.. husband dia engineer mmg ar.. dulu mase amik mintak upu pon, dia yg suro mohon bidang nie.. mmg aku x minat biology, so bidang nie je ar kot.. okay.. aku decide.. aku nusyuz.. aku curang kt kmj.. berpaling tadah kt uitm..

mmg keputusan tu famili aku yg nk sgt.. balon je ar.. bile dh decide tu ar aku sempat chat ngn deeba, abg dia amik asasi.. mmg abg dia kate asasi susah.. tp aku x amik pusing je.. then dia kate klu kt matrik, dpt 3.0 n above dpt gi oversea.. wa~ kt maktab dulu boleh ar dpt 3 pointer x jejak 2 pointer.. kat matrik?? lagi2 diorg kate asasi lg susah dr matrik.. adeyh.. pening2.. x pe rujuk mak!

mak!! tolong along!!! deeba kate, bla.. bla.. bla.. then mak aku crite.. ''same je long.. nanti kau kene belaja balik jgakkan?? klu amik ijazah nanti, bdak matrik kene lagi advancedkn?? at least klu kau amik asasi mase ijazah nanti kau dh biase susah.. dh tak susah sgt.. alah bisa tegal biase..'' haha.. dialog tu telah diedit.. x kan ar mak aku nk ckp bahasa mcm tu.. mau terkejut beruk aku.. tp main point dia kat situ ar.. tenang sikit..

pas tu.. dh decide tol2..aku amik uitm.. asasi kejuteraan.. ramai gak rupenye yg dpt same kos ngn aku.. tp malangnye.. semua bdak2 facebook yg x pernah aku jumpe.. alahai.. tapi x pe ar.. niat ke sana untuk belajar kan?? so STUDY!!!  hehe.. pasrah je ar kat tempat org.. nie first time aku jauh dr famili.. first time parents aku x bley jumpe tiap2 minggu.. dulu jumpe tiap2 minggu pon homesick.. yg nie lagi la.. x pe.. utk belajar.. alahai.. dah nasib.. pegi je ar.. dh kire syukur alhamdulillah sesangat kau dpt dua2 nie.. ade org tu, siap kene wat rayuan lagi.. bersyukur la kn?? nie dh kire beruntung gile2 kn... huh..

n kene ingat jugak.. ALLAH takkan membebankan hambaNya dengan perkara yang mustahil untuk dipikul.. tak igt ar ayat ape.. tapi lbih kurang mcm nie ar bunyi nye.. lastly, just nk ckp kat kmj, sorry aku nusyuz.. n uitm, smoga hati aku  jatuh chenta pada kamu.. adeyh.. tapi just nk ckp I LOVE YOU, MATHS.. ehehe...

gambar uitm yg aku cilok kt fb.. hehe

kmj yg aku tlh kecewakn...
slalu tgok dr luar je time nk balik kg..=)
nie pon kes cilok kt fb..


p/s: harap2 x de ape2 yg berlaku spanjang di sana.. dah la aku slalu wat mende2 yg memalukn diri kt tmpat2 asing.. alahai.. dtambah plak x de kawan2.. semua dh bwk haluan2 masing2.. susahnye nak biasakn diri kat tempat asing.. alahai.. n alhamdulillah gak walupon hidup bsederhane, still bley sambung blajar.. insyaAllah..

No comments: