Wednesday, October 27, 2010

years of LOVE, 2010..

tahun nie..
merubah segalanya..
merubah diri aku..
dan mungkin juga
orang di sekelilingku..
nak tau kenape?
kerana tahun nie..
paling banyak dugaan..
paling banyak cabaran..
paling banyak rintangan..


tahun ini, 2010..
aku jumpe ketenangan..
walaupon hanya dapat kurasakan seketika..
tapi cukup memadai..
sekurang-kurangnye..
aku jumpe ape yang aku cari..
ketenangan dan kedamain..



tahun ini
aku saksikan dunia ini.
penuh dengan kasih sayang..
antara ibubapa dengan anaknya..
antara suami dengan isterinya..
antara nenek dengan cucunya..
antara rakan dengan rakanya..
antara pekerja dengan majikannya..

ye, tahun ini..
merupekan tahun kasih sayang..
full of love
bak kata mereka..
tahun ini juga
terserlah sikap mereka
sikap yang amat menjelikkan..
mementingkan kekayaan daripada tali persaudaraan..
mementingkan diri sendiri tanpa mempedulikan orang lain..
haish,
manusia..
sampai bile kamu mahu sedar?
tidakkah kau ingat ape yang telah berlaku?
tidakkah kau ingat ape yang telah diajarkan padamu?

tapi kamu masih saudaraku..
aku sayangkan kamu..
aku tak ingin kamu hanyut dengan duniawi..
malah dengan kata-kata semangatmu
aku menjadi kuat..
untuk menimba ilmu
demi masa depanku..

terima kasih, sayang..
terima kasih, cinta..
terima kasih, kasih..

p/s: hanya untuk mengingatkan diri aku sendiri dan coretan ini pengalam dalam tahun ni.. seriusly, aku rindukan suasana bulan ramadhan..=)
tiada kaitan dengan entry sebelum ini..
entry ini cume coretan untuk keluargaku..
walaupon mereka takkn mbacenye..
hehe

No comments: